Reacties

Reacties

Ouders van zoon van 10 (groep 6):

We lezen nog steeds dagelijks. Ook de kooshballen liggen standaard in de huiskamer, zodat we ze regelmatig even kunnen pakken. Onze zoon vraagt er ook om (is natuurlijk ook leuk).

Zijn boek is inmiddels op één hoofdstuk na uit! Helemaal zelf gelezen.

Gisteren heeft hij ook koekjes gebakken, en zelf het recept uitgezocht, boodschappenlijstje geschreven  en het recept gelezen. Het werden fryske dumpkes.

Zo blijft hij lekker oefenen met lezen en ontdekt hij ook dat hij het echt kan.

 Volgend school jaar nemen we waarschijnlijk nog een keer contact met je op voor de opfrissing.


Moeder van zoon van 10 uit groep 7:

Mijn zoon is heel enthousiast, hij komt blij uit school. Trots op het feit dat hij zijn weektaak vlotter kan maken. Hij leest af en toe zelfs een boek in bed. De leerkrachten merken het ook. Natuurlijk gaat het niet alle dagen even goed, soms is het moeilijk. Maar dat had je ook gezegd. Maar met onze steun en de steun van de juffen moet het lukken. Vanavond gaan we weer kooshballen!

De zoon vertelt dat hij nu ook minder bang is voor honden. Hij heeft geleerd dat als hij georiënteerd naar de honden blijft kijken, dat ze daar dan positief op reageren. Even aan je hand laten snuffelen en ze lopen rustig weer weg. Een mooie ervaring voor het leven, dankzij "hulphond" Boelie.


Ouders:

We zien echt verandering bij onze zoon. We gaan hem tijd geven om alles te laten “landen”. Als het nodig is komen we terug voor het rekengedeelte. Ook vader ontdekt ineens dingen bij zichzelf.


Jongen 10 jaar, groep 6

Vandaag ben ik weer bij jou op herhaling en ik heb een B-boek meegenomen van de bibliotheek! Ik vind lezen nu leuk. Ik heb in de meivakantie een heel boek gelezen. Het kleien thuis vind ik leuk om te doen. En als ik boos word doe ik de buikademhaling. Dat is fijn. Ik ben heel vaak op mijn punt! Ik wil met jou Woord-Rummikub spelen, ha ha! En nu heb ik ook nog gewonnen.


Jongen 10 jaar, groep 6: 

Ik ben een beelddenker, dat weet ik nu! Mij opa kan het ook. Wij weten overal de weg, ook als we er nog nooit geweest zijn. Ik kijk soms van bovenaf, dat is heel handig. Ik kan rustiger werken, want het "loslaten" helpt echt. 

Ouders: er landt veel bij onze zoon. Het is anders op school. Ook vader ontdekt nieuwe dingen bij zichzelf. Wij kijken nu anders naar hem. Het feit dat hij moeiteloos 25 plaatjes kan koppelen aan gegevens, is indrukwekkend. Dat is een talent.


Meisje 10 jaar, groep 7

Ik heb mijn tools heel goed gebruikt voor mijn spreekbeurt, ik kreeg een 8! Ook kan ik mijn weektaak nu veel vlotter maken, ik had al drie taken af in plaats van eentje. Ik weet nu wat ik moet doen als ik bij het lezen iets niet snap. Ik kom snel aan je vertellen hoe goed het gaat met mij.


Een meisje van 16 jaar, 5 VWO:

De Davis methode heeft mij op korte termijn meteen al geholpen. Met voorlezen, presentaties maar ook gewoon tijdens de les. Als ik inhoudelijk kijk naar de Davis methode, dan vind ik de tools het leerzaamste. Het oriënteren met mijn punt maakt mij echt een stuk meer gefocust en vooral mijn energiemeter is zeer behulpzaam. Deze kon ik meteen inzetten in het alledaagse leven. Concepten zijn persoonlijker. Aangezien ik al relatief ouder ben (16), zijn de concepten redelijk voorzelfspreken. Gelukkig merkte Marianne dat en zijn we daar sneller doorheen gegaan. Het concept ‘tijd’ was wel een belangrijk concept voor mij aangezien ik nog wel eens te snel wil werken. Ook het concept ’orde en wanorde’ ga ik zeker gebruiken zodat ik geen ruis en wanorde in mijn hoofd krijg tijden een stress moment of een toets.  Naast de concepten en tools heb ik ook het alfabet gekleid. Dit was een stuk leerzamer dan ik had gedacht op vele manieren. In deze dagen hebben we ook aandacht besteedt aan mijn persoonlijke moeilijkheden zoals rekenen en spelling. Wat heel fijn was om te doen met Marianne zodat ik mijn tools kon gebruiken.  Over het algemeen ben ik heel tevreden met de davis methode en wat het mij allemaal heeft bijgebracht. Ik heb ook al gemerkt dat het mij helpt. Tijdens school maar ook naast school.


Een jongen van 14 jaar:

Al eerder heb ik een counseling gehad bij Marianne en daar heb ik nog steeds profijt van, zowel op school als met huiswerk maken. Deze keer heb ik aan mijn handschrift gewerkt en de leraren op school zagen duidelijk verschil! Het schrijven gaat vlotter en ik kan mijn eigen aantekeningen nu lezen. Ook bij toetsen gaat het schrijven beter.

Ik ben goed bezig! :-) Bedankt

 

Een moeder over haar dochter van 10 jaar:

Mijn dochter heeft het Davis traject met heel veel succes doorlopen. Elke dag was een feest voor haar, omdat ze eindelijk begreep wat er mis ging bij het leren en het focussen.

Uiteindelijk ontdekte ze dat ze toch wel kon lezen. Bij het voorlezen 's avonds merkte ik dat ze de vorige dag stiekem zelf nog door had gelezen, want we waren ineens al verder in het verhaal. Eerder wilde ze steeds niet lezen. En nu zei ze: Ik vind het lezen van stomme boeken niet leuk, maar leuke boeken lezen wel!

Mijn dochter is tijdens het traject ook nog eens gestopt met duimen, terwijl we daarvoor al van alles hadden geprobeerd. Kortom ze zat gewoon beter in haar vel. Ze leest nu bijna op niveau.

 

Een studente, 24 jaar:

Na de counseling van Marianne merk ik dat, als ik een verslag oid aan het schrijven ben, ik snel in een soort van hyperfocus kan gaan. Een snelle concentratie heb ik er aan overgehouden. Aan het kleien van letters heb ik overgehouden dat ik veel meer bekend en vertrouwd ben geworden met het alfabet. Waar ik voorheen geen idee had waar de letters stonden, weet ik dat nu veel beter. Aan het kleien van de triggerwoorden heb ik niet veel gehad, ik denk dat dit voor kinderen wel erg goed werkt.

 

Diezelfde studente, een jaar later:

Ik zit op dit moment midden in mijn onderzoek. Ik heb de laatste tijd een enorme sprong gemaakt in mijn (schrijf) ontwikkeling. Het lukt me nu veel beter om alles op te schrijven: de zinsbouw is beter en de boodschap is duidelijker. Mijn focus helpt dus heel goed! Ik heb meer zelfvertrouwen en rust in mijn hoofd als ik schrijf.

 

Een moeder over haar zoon van 12:

Onze zoon heeft een maand geleden de Davis Counseling bij Marianne gedaan. Ondanks het feit dat het een heel traject was, had hij er vertrouwen in dat zijn leesvaardigheid zou verbeteren.

En dat is gebeurd! Hij is zeker vlotter gaan lezen en we zien dat hij weer gelooft dat ook hij het echt kan leren. De technieken die hij van Marianne heeft geleerd, past hij nog steeds toe. Bijvoorbeeld bij de typlessen die hij weer heeft opgepakt en bij het stampen van topo.

De communicatie met Marianne was helder en direct, de verwachtingen en doelstellingen waren voor ons duidelijk. Marianne kon goed anticiperen op de signalen van onze zoon. Hij kwam alle keren monter en voldaan thuis.

 

Een moeder over haar zoon van 9 jaar:

Onze zoon heeft het Davis Counseling traject doorlopen om meer rust in zijn hoofd te krijgen. Hij heeft dyslexie en ADHD. Bovendien is hij een pientere jongen. De combinatie van deze drie is vaak erg frustrerend voor hem. Op school kon hij zich moeilijk concentreren en omgang met andere kinderen verliep niet soepel.

Marianne heeft hem 3 tools gegeven waar hij goed mee kan werken. Door ‘op zijn punt’ te komen kan hij zich concentreren op zijn werk. Ook kan hij zelf zijn energie meter reguleren. Dit is voor iemand met ADHD bijzonder handig. Daarnaast heeft hij geleerd om los te laten. Even uitblazen en ontspannen.

Onze zoon vond het heel fijn bij Marianne. Sommige dagen waren erg vermoeiend voor hem maar hij ging er altijd met plezier naar toe. Ook wij als ouders hebben er een erg goed gevoel bij. Het is fijn als iemand je kind begrijpt en dit goed kan verwoorden.

Hij is veel rustiger en kan op school beter zijn werk maken. Ook de omgang met andere kinderen gaat beter. Nu gaan we ervoor te zorgen dat het gebruiken van de tools automatisme wordt. Als wij, samen met de juffen op school, blijven oefenen, komt dat zeker goed. Bedankt Marianne voor alle inzichten.

 

Ouders over hun dochter van 9 jaar:

Onze dochter heeft de tijd met Marianne en de Davis methode als plezierig ervaren. Ze ging ook graag naar Marianne toe. Ze heeft tijdens de sessies tools aangereikt gekregen die zijzelf nu ook gebruikt in de klas, zoals bijvoorbeeld de Energiemeter. Vooral als zij zich moet concentreren of veel informatie moet lezen, maakt zij gebruik van de tips die haar in staat stellen om op haar manier de informatie tot haar te kunnen laten komen en te verwerken. Ook als ouders hebben wij dit een hele plezierige methode gevonden omdat er naar het kind gekeken wordt en naar wat zij nodig heeft in plaats van toch veelal de traditionele “stampwerkwijze”. Dankjewel Marianne!

 

Een jongen van 12:

Ik heb aan de counseling veel gehad voor het lezen en zeker in de klas beter te kunnen lezen. Ik begrijp nu wat wat ik lees. Ik vind lezen ook leuker! Bij informatieve teksten vind ik soms de overgang tussen de alinea's nog lastig, omdat die over een ander (deel) onderwerp gaan. Mijn tools gebruik ik bij het lezen, maar ook bij spelletjes en andere momenten. Je kunt ze heel vaak gebruiken.

 

Ouders over hun zoon van 11:

Ik heb gemerkt dat jij met veel geduld en inzet hebt gedaan met onze zoon. Hij heeft echt veel geleerd in deze 30 werkuren met jou. Naast het geleerde Davis programma vinden wij dat hij ook meer zelfvertrouwen heeft en meer zin heeft om te leren.

De zoon zelf :

Ik heb meer geduld en kan me beter concentreren op mijn schoolwerk.

Ik merk dat ik beter begrijpend kan lezen. Ook moeilijke woorden kan ik nu lezen. Ik vind Marianne aardig en geduldig.

Dankjewel voor de Daviscounseling!

 

Een ontvangen appje van een jongen van 12 :

Beste Marianne, ik heb 534 gescoord voor mijn CITO en een goed advies gekregen !! Ik ben heel blij. De tools hebben mij zeer geholpen.

 

Ouders van een jongen van 8 jaar :

Erg bedankt voor alles. Het begin is gemaakt. Nu werken aan een mooie groei.

 

Leren door

te creëren

Praktijkgegevens:

Fahrenheitstraat 14,

3817WD Amersfoort

Mobiel: 06-15209156

E-mail: m.bastianen@gavegave.nl

 

Marianne Bastianen is lid van de Davis Dyslexia Association International. Beroepsmatige dienstverlening aangeduid als Davis®, Davis Dyslexia Correction®, Davis Symbol Mastery®, en Davis Orientation Counseling® mag uitsluitend verleend worden door mensen die opgeleid en gecertificeerd zijn door de Davis Dyslexia Association International